تقاضا عنوانی رئیس جمهورافغانستان در ارتباط بـه رهایی محترم احمد غوث زلمی
اعضای خانه فرهنگی اعضای خانه فرهنگی "مولانا"

خانه فرهنگی "مولانا" در جهت مساعدت به انکشاف فرهنگ باستانی افغانستان دردیار غربت فعالیت می نمایند. یکعده قابل ملاحظه افغانهای فرهنگ دوست منجمله شاعران، نویسندگان، هنرمندان، و ژورنالیستان درین خانه گرد آمده و یکجا با هم در جهت برآورده ساختن آرمانهای خانه فرهنگی "مولانا" که زنده نگاه داشتن و رونق فرهنگ کشوراست، تلاش می نمایند.

 

ما اعضای خانه فرهنگی "مولانا" با آگاهی از قضیه محترم احمد غوث زلمی سخت متأثر گردیده و آنرا با توجه و تأثر تعقیب می نماییم. اعضای خانه فرهنگی "مولانا" با شناخت شخصیت، سابقۀ کار و زندگی محترم احمد غوث زلمی به این عقیده اند که در رابطه به گرفتاری موصوف و تحقیق دوسیۀ وی سؤ تفـاهم صورت گرفته است. به عقیدۀ ما محترم احمد غوث زلمی یک شخص متدین، خـدا پرست و انساندوست بوده است. او پابندی و صداقت خود را به اصول اصیل اسلامی و افغانی در زندگی اجتماعی آشکارا به اثبات رسانیده است.

 

تأمل به مسیر زندگی شخصی احمد غوث زلمی نمی توان جزیی ترین جنبه را که به اصول دین مبین اسلام، عنعنات و رسوم مردم افغانستان منافات داشته باشد، مشاهده کرد و محترم احمد غوث زلمی حتی الامکان در جهت رونق فرهنگی مردم افغانستان خدمت کرده، یک خادم صادق و
باایمان مردم و وطن بوده است.

 

بر اساس آگاهی ما اعضا، اقارب، ژورنالیستان، شاعران، نویسندگان، هنرمندان و اقشار مختلف مردم افغانستان در داخل و خارج کشور از ناحیه فیصله ای که در رابطه به دوسیه محترم احمد غوث زلمی صورت گرفته است، عمیقاً متاثراند و سخت رنج می برند.

 

ما متعقدیم که آزادی هر چه عاجلتر موصوف، خوشی زاید الوصف همه آنها را فراهم خواهد کرد. بنا برین ما اعضای خانه فرهنگی "مولانا" با مراجعه به محترم رئیس دولت و سایر مقامات عالی افغانستان وجهان تقاضا می نماییم که در مورد دوسیه محترم احمد غوث زلمی غور مجدد نموده و در زمینۀ آزادی او اقدام عاجل نمایند.

 

مجید قیام رئیس خانه فرهنگی "مولانا"

شهر ونکوور، کانادا

بیست وپنجم سپتمبر2009

www.houseofmawlana.com

 

editor@houseofmawlana.com


September 27th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها